יום שבת, 1 ביוני 2013

בתקופה ששר הרווחה מאיר כהן, שימש כראש העיר דימונה, הייתה דימונה שיאנית כל הישובים במדינה בהוצאת ילדים מהבית לנפש

דורין אלן בל דותן, יהודיה אמריקאית המתגוררת בצפת, פעילה ביחידה להתמודדות מול פשעי משרד הרווחה, ומסייעת לקורבנות הרווחה, בפנייה אל פקידת הסעד הראשית לחוק הנוער, חנה סלוצקי, באמצעות הסרטון הרצ"ב, מדברת על פשעי הרווחה בעיר דימונה:





לנוחיותכם תמללתי את הסרטון להלן:


כתוביות על המסך:  
הרהורים על משפחה וילדים - מאי 2009... דימונה.... שיאנית המדינה בהוצאת ילדים מהבית לנפש... דורין אלן בל דותן, מדברת אל פקידת הסעד הראשית לחוק הנוער, חנה סלוצקי, על העוולות שמשרד הרווחה מעולל לתושבי דימונה...

דורין אלן בל דותן: (מדברת אנגלית אך דבריה תורגמו לעברית)

חנה, לא מוצא חן בעיניי מה שאני שומעת על דימונה,... 
לא מוצא חן בעיניי לשמוע שבדימונה מוציאים ילדים מהבית פי 17 מאשר בעיר מודיעין למשל, בחישוב לנפש...
לא מוצא חן בעיניי לשמוע שבדימונה יש בית ספר... בית ספר מאוד טוב ומומלץ, אבל אם ההורים מאחרים להביא את ילדיהם לבית הספר פעמיים, אנשי החינוך מדווחים לגורמי הרווחה... וזה קיצוני למדיי...  
דווח לי גם, שישנם נזקקים בדימונה, שהיו אמורים לקבל מצרכים ומזון לחג הפסח ונמנע מהם לקבל אותם....

נודע לי גם, שהתקבלה תרומה... כך שכל נזקק היה אמור לקבל מענק של 600 ש"ח, מהתרומה...

כמה מקורות אמינים מסרו לי, שכאשר אותם נזקקים פנו לשירותי הרווחה לקבל את המענק של 600 ש"ח, ניתן להם רק 300 ש"ח... כשהנזקקים שאלו מדוע קיבלו רק 300 ש"ח במקום 600 ש"ח שהועברו אליהם עבורם?... השיבו להם עובדי הרווחה: "...זו תרומה, תהיו שמחים עם מה שקיבלתם..."חנה, אני מצפה ממך לטפל במקרה הזה באופן אישי...

מיותר לומר, כי כל כספי התרומות שנגנבו מנזקקי דימונה, שולשלו לכיסם של הגנבים בראשם שר הרווחה כיום, מאיר כהן... (מ.ט.מ)

מעתה והלאה, כל "טעות" של שירותיי הרווחה עליה אשמע, אראה בך אחראית "לטעות" באופן אישי, ואביא זאת לידיעת הציבור...

הסיבה שבעטיה החלטתי להיות מעורבת בנושא הזה היא, שיחה שניהלתי עם עובדת סוציאלית מדימונה... אני מאמינה שהיא בתקופת התמחות... היתה זו שיחה בת 7 דקות, במהלכה ניסיתי להבין ממנה איך ניתן לעזור לאנשים במקום... כל שהיא אמרה לי שוב ושוב היה... אני כה שמחה שאת מעורבת... אני כה שמחה שאת מעורבת... אז הבנתי ממנה שזה הכרחי שאהיה מעורבת... ולכן אני מעורבת... מאוד מעורבת...
ואני גם מערבת אנשים מכל רחבי העולם...
חנה, אנחנו פוקחים עין עלייך...  

*********************

ואחזור על דברים שאמרה דורין אלן בל דותן, בסוף הסרטון: 

"...שוחחתי עם עובדת סוציאלית מדימונה... אני מאמינה שהיא בתקופת התמחות... הייתה לי שיחה בת 7 דקות עמה... ניסיתי להבין ממנה איך ניתן לעזור לאנשים במקום... כל שהיא אמרה לי שוב ושוב היה... אני כה שמחה שאת מעורבת... אני כה שמחה שאת מעורבת... אז הבנתי שזה הכרחי שאהיה מעורבת... 


מדוע העריכה דורין, כי העובדת הסוציאלית שכה שמחה למעורבותה, היא בתקופת ההתמחות שלה...

עובד סוציאלי, המגיע למערכת מספסלי האוניברסיטה, השקפת עולמו תמימה... רק עם הוותק הוא רוכש גם את נורמות הפשע השוררות במערכת...
מלא נכונות ליישם את מה שלמד... הוא פוגש במציאות המחרידה שתופחת על פניו... השחיתות, המזימות, התככים, הסודות האפלים נגד משפחות נזקקות... והשימוש הזדוני שעושים עובדים סוציאליים במושג "טובת הילד"... הוא חוטף הלם ומאבד את תמימותו...
בשלב זה הוא גם מבין שאין לו את מי לשתף, כי הפשע מגיע גבוה ורחוק... אך מתקשה להשלים עם המציאות כפי שנתגלתה בפניו... והתסכול משתלט עליו...
ואז לפתע מופיע גורם שמבקש לבצע ביקורת במערכת... הלב מתרווח ומתמלא שמחה... אלא, שאסור לספר את הידוע... פרץ של הצהרת שמחה מרמזת על ההקלה... ועל מה שהיה רוצה שהמבקר יחשוף...  



                                 *********************
אני פונה אליך עובד סוציאלי באשר הנך, המתקשה לקבל את פשעי המערכת שאתה חלק ממנה... זה המקום לחשוף כל מה שידוע לך...   יש אפשרות להגיב אנונימית, וליתר בטחון כדאי להגיב מתוך מחשב בחנות אינטרנט...

                                     *****************





להלן גרף המציג את דימונה כשיאנית הוצאת ילדים מהבית

באדיבות "הרהורים על משפחה וילדים".

**************




אני מאמינה שכל הכוחות הקיימים בעולם בטלים ומבוטלים מול כוחו של בורא עולם!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה